Jumat, 22 Juni 2012

My Way (2011) BluRay 720p 900MB

Info:http://www.imdb.com/title/tt1606384/
Release Date: 20 April 2012 (USA)
Genre: Action | Drama | History
Stars: Dong-gun Jang, Jô Odagiri and Bingbing Fan
Quality: BluRay 720p
Encoder: SayFull@Ganool
Source:VIDEO: 720p BluRay x264-ENCOUNTERS AUDIO: BD MiniSD TLF
Sinopsis
Sebuah film berdasarkan kisah nyata peristiwa perang dunia kedua. Berawal dari pertemuan dua pemuda dari dua Negara, Jun-Shik (Jang Dong-Gun), pemuda Korea yang bercita-cita ingin menjadi seorang atlet marathon seperti idolanya dan Hasegawa Tatsuo (Joe Odagiri), pemuda Jepang yang mempunyai kehebatan lari seperti Jun-Shik. Mereka bertemu sebagai musuh di masa kecil dengan menunjukkan kehebatan berlari mereka.

Namun segalanya berubah apabila Jun-Shik dan rakan baiknya Kim In-Kwon (Lee Jong-Dae) dipaksa menjadi tentera Jepang akibat kerusuhan yang mereka lakukan ketika kemenangan yang sepatutnya milik Jun-Shik, diberikan kepada Tatsuo dalam pemilihan marathon Olimpik Tokyo. Lebih menyakitkan apabila Tatsuo pula mengetuai tentera Jepun sebagai Kolonel.

Keterlibatatan mereka berdua dalam perang dunia II telah merapatkan jurang permusuhan, lebih-lebih lagi apabila tentera Jepang kalah kepada tentera Soviet dan memaksa Tatsuo melepaskan jabatannya dan menjadi tawanan perang tentera soviet bersama Jun-Shik. Mereka dipaksa bersama tawanan perang yang lain untuk berperang dengan tentera Jerman sehingga menyebabkan perpisahan terjadi antara keduanya dalam peperangan paling parah dalam era perang dunia kedua.

Tatsuo yang mula menyedari sikapnya yang mementingkan diri akhirnya bertemu kembali dengan Jun-Shik, dan mereka sama-sama berada di kem tentera Jerman di Normandy, Perancis. Kali ini mereka sepakat untuk melarikan diri dari camp tentera tersebut dan kembali ke Korea untuk meneruskan cita-cita mereka menjadi jaguh marathon.

Berhasilkah misi mereka? Saksikan perjalanan panjang yang diharungi oleh dua pemuda ini yang dahulunya musuh kini bergantung harapan sesama diri demi mencapai impian mereka yang satu.
Link Download: Part1-Part2-Part3-Part4-Part5
Subtitle : Indonesia/English
Trailer

Related Post:

Tidak ada komentar:

Posting Komentar